21grams Logo
search

21 Grams etablerer seg i Norge

– Rimeligere, enklere og smartere løsninger for både digital og fysisk distribusjon av post.

Post og IT-selskapet 21 Grams etablerer egen virksomhet i Norge for å styrke båndet til norske kunder. Med verdensledende teknologi forenkles utsendelse av post, uansett kanal, og gir besparelser i alle ledd.

Sverige var det første landet i verden som avregulerte postmarkedet og tilrettela for reell konkurranse. Nå vokser nye alternative posttilbydere frem i mange land. I 2016 ble det norske postmarkedet avregulert og aktører som helthjem Mediapost AS og Norpost Distribusjon AS har brutt monopolet i det norske postmarkedet.

Det fysiske brevet har fortsatt en viktig rolle samtidig som digitaliseringen øker. Aldri før har det vært flere kommunikasjonskanaler enn nå.

21 Grams har vokst til å bli en ledende aktør innen flere av sine forretningsområder. I Sverige sorteres i dag halvparten av all post av 21 Grams. Med løsninger som PostSort og iMail forventer 21 Grams å ta en tydelig posisjon i det norske markedet for hybrid kommunikasjon.

PostSort: verdensledende teknologi for sortering og portooptimering av fysisk post.

iMail: den mest effektive og fleksible teknologien for  mottak, arkivering, produksjon og distribusjon av både digital og fysisk post.

“Det norske postmarkedet er endelig åpnet for konkurranse samtidig som hver tredje nordmann i dag har en elektronisk postkasse og kan motta post digitalt. Vår styrke ligger i vår nøytralitet og evne til å gjøre mulighetene som ligger i markedet enkelt tilgjengelig for våre kunder” uttaler Stefan Blomqvist, CEO og grunnlegger av 21 Grams.

“Endringer skjer raskt. Ta eksempelet med Vipps som fikk 2 millioner brukere på halvannet år! Det er viktig for oss å være tilstede lokalt for å følge våre kunder mot nye markeder og i nye distribusjonskanaler” forteller Jan Strøm, Country Manager Norway i 21 Grams.

 

21 Grams har over 50 kunder og partnere i Norge og samarbeider med både de ledende posttilbyderne og de digitale distribusjonskanalene.

 

For ytterligere informasjon, ta kontakt med:

Stefan Blomqvist, CEO, 21 Grams
E-post: stefan.blomqvist@21grams.com
Telefon: +46 76 808 21 21

Jan Strøm, Country Manager Norway, 21 Grams
Telefon: +47 916 90 917
E-post: jan.strom@21grams.com

 

Om 21 Grams

21 Grams ble først etablert i Sverige i 2004 og er i dag en av Nordens største leverandører av tjenester til store og mellomstore virksomheter for smart distribusjon av brev og informasjon. Selskapet tilbyr alt fra datasortering av post til produksjon og samkjøp av porto.

21 Grams jobber med industriell post, det vil si all post som er dataprodusert. 21 Grams gir besparelser i porto, langsiktig kjøpekraft og bedre kontroll og kvalitet i hele verdikjeden. 21 Grams tilbyr utdeling til alle digitale plattformer og fysisk distribusjon hos et nettverk av ulike posttilbydere i hele Norden og internasjonalt.

I 2016 omsatte selskapet for 600 millioner svenske kroner. Selskapet har 50 ansatte

Noen av 21 Grams kunder er blant andre Google, Unicef, Europcar, AGA, IBM, Lego, BMW og Shell.

www.21grams.no